Voedingstips voor rode linzen

Voedingstips voor linzen dol op

Rode linzen zijn een veelzijdige peulvrucht die gemakkelijk te bereiden is. Deze groente bevat veel ijzer en vezels, wat goed is voor je gezondheid. Bovendien bevatten rode linzen foliumzuur, wat belangrijk is voor de gezondheid van je hart. Ze helpen ook vermoeidheid en hartaandoeningen te voorkomen. Als je wilt genieten van de voordelen van rode kidneybonen, zorg er dan voor dat je ze in je dagelijkse voeding opneemt. Hier zijn enkele geweldige recepten voor rode dal.

rode linzen

Linzen bevatten voor het grootste deel weinig vet en zijn een geweldige goedkope bron van eiwitten. Een kwart kopje gekookte kleine rode linzen bevat slechts 230 calorie├źn, wat slechts 11,5 procent van de DV is. Verder zijn rode kidneybonen ook erg laag in PHA, dus weken is niet nodig. De USDA raadt aan om peulvruchten, zoals rode kidneybonen, minimaal vier uur te laten weken. Dit neutraliseert de lectines in de peulvruchten en verbetert hun spijsvertering.

Een ander groot voordeel van linzen is hun hoge vezelgehalte. In vergelijking met andere peulvruchten hebben ze een hoog vezelgehalte. Deze vezel werkt als een vulstof in het spijsverteringskanaal, bevordert de volheid en vermindert de eetlust. Bovendien helpen ze de gezonde werking van het spijsverteringsstelsel te behouden. Dit is vooral handig voor mensen die problemen hebben met constipatie en diverticulitis. Om deze redenen zouden rode linzen een hoofdbestanddeel van uw dieet moeten zijn.

Meer informatie op: valledelsole.nl